Chişinău… capitala aşa-numitei ,,Republici Moldova”, unde lupta se dă pe mai multe fronturi…
Republica Moldova, jumătate a ceea ce a fost odată Moldova mare, parte furată din România. După încheierea celui de-al doilea Război Mondial, România, chiar dacă a încheiat confruntarea de partea aliaţilor, a suferit cele mai mari pierderi. Furată de către ruşi, aceştia nu s-au mulţumit doar la partea materială şi la zecile de vagoane pline cu lingouri de aur, ci au ,,luat” şi o bună parte din ţară. Dacă teritoriul a fost ,,luat” prin intermediul unui act, lingourile au fost ,,corect” furate. În câţiva ani, după ce blocul statelor Uniunii Europene va include şi producerea de gaz metan la scară largă, vom putea izola ruşii economic şi le vom putea cere banii, aurul şi patrimoniul naţional furat înapoi. Dar, până atunci…
Cât despre pământul românesc ,,luat”, ruşii au trimis milioane de români din Republica Moldova la munci grele, în domeniul mineritului, în părţile de N ale Rusiei, aceştia murind din lipsă de acomodare, ,,muncile” traducându-se prin ,,lagăre sovietice”. În locul acestora, comuniştii au mobilizat familii de ruşi. Astfel s-a produs rusificarea noastră, a românilor din acele ţinuturi. România nu a fost doar schilodită în acest fel, tăindu-i-se un picior, ci a fost şi înjunghiată cu un pumnal în plină inimă, pumnalul comunist, ce a lăsat atâtea urme nefaste şi în prezent.
În zilele noastre, lupta nu a fost pierdută. După desprinderea de Rusia post şi actualmente comunistă, cu o conducere de oligarhi mafioţi, Republica Moldova se putea uni cu ţara mamă, cu România, oamenii ei dorind acest fapt. Păcat că era la conducere securistul Ion Iliescu, împreună cu guvernarea comunistă, susţinută de prostia naţiunii prostite. Acum, odată cu integrarea în Uniune, foarte greu se mai pot modifica graniţele statale.
Am vizitat Chişinăul de mai multe ori, urmărind activitatea culturală, politică, muzicală şi pe cea a simpozioanelor internaţionale. Pot mărturisi că situaţia de acolo este dezastruoasă.
Comunismul manifestat din plin, lipsa puterii instituţiilor publice, mafia la guvernare, armele la tot pasul şi crimele nepedepsite cu ajutorul mitei se amestecă, formând un întreg ,,ideatic” cu ura împotriva românilor şi distrugerea valorilor româneşti. La Chişinău, taximetriştii nu au aparte de taxat şi încercă să te fure, iar după consumaţii ori diferite plăţi, nu primeşti vreun bon fiscal. Ar fi şi culmea… la cine ai putea face o eventuală reclamaţie?
Limba vorbită este cea a criminalilor ruşi. După ce au ucis o jumătate din populaţie, trimiţându-i prin Siberia, ce i-ar mai putea opri să îşi vorbească limba? Oricum, robia a reuşit mai mult decât în România, oamenii considerându-se acolo în proporţie de 50% ,,moldoveni” care vorbesc o limbă ,,moldovenească”; evident, ,,diferită 100%” faţă de cea românească. Doar 2% au mai rămas români, manifestând o gândire liberă.
După lungi războaie şi conflicte de interese cu Marea Britanie, mai multe ţări recunosc că vorbesc englezeşte, chiar şi America. În schimb, basarabenii susţin sus şi tare că ei vorbesc moldoveneşte, adică o română cu multe cuvinte rusificate, care sună ca o înjurătură. Înafară de cei 2% din populaţie, care se consideră de origine română, restul ne urăsc. Şi asta o fac toţi, până şi cei ce vin în România la studii.
Şi totuşi, sute de mii de basarabeni doresc cetăţenie română. Marea majoritate a celor care au dobândit-o s-au orientat către alte ţări. ,,Dacă nu vă convine, de ce mai veniţi la noi?”. Nu am întâlnit pe nimeni, indiferent de poziţia lui socială, care să fi citit o carte în limba română, vorbind cu câte o greşeală de exprimare la fiecare propoziţie, chiar şi la posturile radio – tv româneşti de la Chişinău, oraş complet rusificat. Cultura ieftină, pasivitatea, ignoranţa şi cretinismul se amestecă perfect cu rusificarea continuă a maselor.
În acest material veţi întâlni părerile unor români din Chişinău, care critică dur regimul comunist şi prostirea continuă a maselor, ei cântând în trupe de metal.
Festivalul Staryi Melnik
Paul Ciuci a prevăzut parcă prezentarea festivalului ,,Staryi Melnik” în rubrica ,,Eroii Rock- ului”, când a apreciat-o ca fiind ,,cea mai tare”, în ultimul interviu pe care ni l-a acordat.
,,Eroii Rock-ului” prezintă în exclusivitate pentru România festivalul internaţional Staryi Melnik. Voi atinge puncte cum ar fi organizarea lui, dar am la îndemână şi un interviu în exclusivitate oferit rubricii de impresarul trupei ,,Doll”, Berzoi Semion, precum şi poze cu trupa din timpul concertului realizate special pentru rubrica noastră.
Aflat la a patra ediţie, festivalul internaţional s-a ţinut pe stadionul Universităţii Tehnice din Moldova, la Chişinău, pe data de 28 iulie. Festivalul ce poartă numele faimoasei mărci de bere a strâns zeci de mii de fani rock pe stadion, iar cele mai în vogă trupe din: Rusia, Ucraina şi Republica Moldova au cântat pe cele 2 scene amenajate.
Cele 21 de trupe ce şi-au susţinut prestaţia pe stadion sunt: Doll, Alternosfera, Gândul Mâţei, ExNN, Zebra, Cuibul, Sabotaj, Metalepsis, Scrrom, 2 Bucks, Zdob şi Zdup, Pilot, Bravo, Nocinîie snaiperî, Nogu svelo, Kirpici, Va-Bank, Koneţ Filima, Pri-cliucenia Alectronikov, Ioj şi G. Life.
Sunt abordate la acest festival diferite tematici, precum: sexul, politica, dragostea, dar şi semnificaţia socială a berii.
Doll
Cunoscutul simbol secular, cel de păpuşă, în engleză ,,doll”, exprimă atât starea beatică a nevinovăţiei copilăriei, cât şi groaza. Simbolul păpuşii este adoptat de cineaşti, în mai multe thriller-uri, dar şi de artişti muzicali, cum ar fi trupa de metal agresiv Ancient, în videoclipul ,,Will O’ The Wisp”.
Iată că denumirea de păpuşă este luată drept nume de formaţie de metal.
Formatia Doll s-a format la sfârşitul anului 2000. Pe parcursul acestor ani băieţii au abordat mai multe genuri, acum oprindu-se la stilul new-metal.
,,Trupa Doll am hotărât s-o formez la sfârşitul anului 2000. Până atunci cântam la ghitară, de 3 ani” – povesteşte fondatorul formaţiei Doll, Cristian Zavadschi, într-un interviu publicat în cadrul portalului de ştiri şi muzică rock, www.rupere.md.
,,Împreună cu prietenul meu Sergiu, care cânta atunci în formaţia “Empatological Necroticism”, am decis să cântăm in stilul grind. Denumirea “Doll” a propus-o Sergiu – care era înnebunit de albumul formaţie Korn, pe a cărei copertă era desenată o păpuşă. Denumirea are o anumită însemnătate subtilă: toată lumea = păpuşi marionete, în care rolul îl joacă soarta (destinul)” – ne declară Cristian.